woensdag 11 december 2013

Flappenkaart

Hoi allemaal,

Dit keer heb ik een  zogenaamde flappenkaart gemaakt. Ik had zo'n kaart nog nooit eerder gemaakt en omdat je hem wel vaker tegen komt in ons blogland leek het mij ook wel leuk om eens zo'n kaart te gaan maken. Bij de challenge van Hobbyjournaal stond een beschrijving van de kaart en je werd er mee uit gedaagt om deze kaart te gaan maken en er een plaatje van Nellie Snellen op te gebruiken. Ik had al een kaart in gestuurd maar niet goed gelezen dat je het voorbeeldkaart model moest gebruiken. Dus ben ik op het laatste nippertje er nog mee aan de slag gegaan zodat ik het kaartje nog mee kan laten doen. Ik hoop tenminste dat het mag en anders heb ik gewoon pech gehad. Ik heb in ieder geval het kaartje wel met veel plezier gemaakt. Er zit wel veel meet- en snijwerk in deze kaart maar je hebt dan ook eens een totaal ander model kaartje. Ik vind het leuke van dit kaartje dat de ontvangster nieuwsgierig word gemaakt naar de binnenkant en eerst het strikje open moet maken om dit te ontdekken. Op de labeltjes kun je heel leuk iets persoonlijks stempelen of schrijven.  Ik heb op dit nog niet gedaan omdat ik nog niet weet wie ik met deze kaart ga verrassen. De bloemetjes heb ik met de bloemenponsen van Nellie (wel een wat ouder model) en handgeschept papier gemaakt. Ik vind het effect van dit papier erg mooi, omdat het zachter is. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hem vinden.............




De volgende materialen heb ik gebruikt:
- Paper pack Vintage Rose (Wild Rose Studio)
- Knipvel Nellie's Vintage NEVI 010
- Nellie's Multiframe's MFD055
- Shape Dies SD024
- Nellie's bloemen- en takjespons
- Lint, plakpareltjes en parelketting

Deze flappenkaart doet mee bij Hobbyjournaal, Hobbyhome en AnMa.

Creatieve groetjes Ellie

13 opmerkingen:

  1. Woooow een super mooie flappenkaart is dat Ellie....prachtig papier en leuk gecombineerd En ook die labeltjes binnenin zijn heel leuk .....Ik vind hem GEWELDIG!!!!.....

    groetjes Rosina



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ellie, wat een beeldschoon kaartje. Herkregen mooi gemaakt. Leuke details. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beeldschone vintagekaart en prachtig dp met een mooie combi van de versiersels! Echt een toppertje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw... het is een schitterende kaart!

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ellie,
    Ja dat is veel snijwerk hè!, maar het is wat je zegt een verrassings kaart, door de flappen die je open kan doen. Je hebt schitterende kleuren gebruikt en mooie labels en bloemetjes aan de binnenkant!
    En de voorkant met het lieve plaatje van Nellie S.....super mooi gedaan!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk kaartje, Ellie.
    Leuk model en schattig papier past allemaal perfect bij elkaar.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw schitterend Ellie, zo mooi gemaakt, geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaart is prachtig geworden, leuk model ook.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaart. Heel mooi gemaakt. Mooi model en prachtig papier heb je gebruikt.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaart ik ben helemaal weg van het model. Dat ga ik ook eens uitproberen. Leuk dat je nog eens meedoet met de decemberchallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ellie,
    Het is al laat maar nog even zeggen dat ik je flappenkaart super vind, mooie kleuren, prachtig model, lief plaatje en weer toppie afgewerkt, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen